Veggisveko dag #6: Avokadopesto

(Ca 2 porsjoner) Ingredienser: – 1 avokado – 1 hvitløksfedd – Saften fra en halv sitron – Salt og pepper – 1-2 ss god olivenolje – (1 håndfull spinat) –

Veggisveko dag #5: Rødbetsbiffer med fetaostkrem, stekte potetbåter og spinat

(4 porsjoner) Ingredienser: Fetaostkrem: – 150g fetaost – 2 dl créme fraiche – Smak til med pepper, salt, olivenolje, hvitløk og sitronsaft. Rødbetsbiffer: – 800g rødbet – 1 gul løk

Veggisveko dag #4: Spinatsuppe

(4 porsjoner)⠀ ⠀ Ingredienser:⠀ – 450g hakket, fryst spinat⠀ – 1 gul løk⠀ – 1 fedd hvitløk⠀ – 2 ss rapsolje/smeltet smør⠀ – 2 dl fløte⠀ – 1 dl vann⠀

Veggisveko dag #3: Søtpotetgnocchi

(4 porsjoner) Ingredienser: – 500 g skrellet søtpotet – 170 g ricotta (går bra uten) – 2 dl revet parmesan – Ca 4-5dl hvetemel – 1 tsk salt – 100

Veggisveko dag #2: Chana Masala

(1-2 porsjoner) Ingredienser: – 3 ss olje (kokosolje eller olivenolje) – ½ gul løk – 3 fedd hvitløk, finhakket – 1 hel chili uten frø, finhakket (tilsett mer eller mindre

Veggisveko dag #1: Kremet butternut squash-suppe

(3-4 porsjoner) Ingredienser: – 1 butternut squash (butternut-gresskar) – 1 hvitløksfedd – Salt og pepper – Ristede kikerter – 1 boks kikerter – Krydder (f.eks. paprikakrydder, chiliflakes, tørket basilikum og