Miljøvettregel #5: Samkjøring er bra kjøring

“Hvis du må reise langt for å komme deg på tur, bruk god tid på planlegging av turen. Finn den mest miljøvennlige reisemetoden, enten det er samkjøring eller kollektivtransport. Hvis

Sammen for klimaet!

Statsbudsjettet for 2019 er et problem – et problem vi fortsatt ikke er ferdig med. Vi mobiliserte ganske fort i Protect Our Winters, og har samlet oss bak initiativet #sammenforklimaet, sammen med

Miljøvettregel #4: Spis grønt

“Det er viktig å få i seg nok næring på tur. Å spise grønt er bra både for miljøet og helsa. Reduser kjøttinntaket, og bidra til å minske klimagassutslipp, frigjøre

Veggisveko dag #6: Avokadopesto

(Ca 2 porsjoner) Ingredienser: – 1 avokado – 1 hvitløksfedd – Saften fra en halv sitron – Salt og pepper – 1-2 ss god olivenolje – (1 håndfull spinat) –

Veggisveko dag #5: Rødbetsbiffer med fetaostkrem, stekte potetbåter og spinat

(4 porsjoner) Ingredienser: Fetaostkrem: – 150g fetaost – 2 dl créme fraiche – Smak til med pepper, salt, olivenolje, hvitløk og sitronsaft. Rødbetsbiffer: – 800g rødbet – 1 gul løk

Veggisveko dag #4: Spinatsuppe

(4 porsjoner)⠀ ⠀ Ingredienser:⠀ – 450g hakket, fryst spinat⠀ – 1 gul løk⠀ – 1 fedd hvitløk⠀ – 2 ss rapsolje/smeltet smør⠀ – 2 dl fløte⠀ – 1 dl vann⠀

Veggisveko dag #3: Søtpotetgnocchi

(4 porsjoner) Ingredienser: – 500 g skrellet søtpotet – 170 g ricotta (går bra uten) – 2 dl revet parmesan – Ca 4-5dl hvetemel – 1 tsk salt – 100

Veggisveko dag #2: Chana Masala

(1-2 porsjoner) Ingredienser: – 3 ss olje (kokosolje eller olivenolje) – ½ gul løk – 3 fedd hvitløk, finhakket – 1 hel chili uten frø, finhakket (tilsett mer eller mindre

Veggisveko dag #1: Kremet butternut squash-suppe

(3-4 porsjoner) Ingredienser: – 1 butternut squash (butternut-gresskar) – 1 hvitløksfedd – Salt og pepper – Ristede kikerter – 1 boks kikerter – Krydder (f.eks. paprikakrydder, chiliflakes, tørket basilikum og